پرش به محتوا

قیمت ال اس اف 1403

  • از

قیمت ال اس اف 1403

 

سازه اسکلت سبک فلزی (LSF) یا همان سازه ال اس اف Light steel frame یک سیستم سبک فلزی ساختمانی می باشد که بر اساس افزایش تعداد اجزای باربر سیستم سبک باربری سازه را میسر می نماید.

در سیستم LFS اساس کار توسط عناصر پیچ ها و مسیرها انجام می شود و اسکلت اصلی سازه از اجزای ورق با روکش گالوانیزه نورد سرد تهیه شده است.

لازم به ذکر است از پروفیل های C ، U و Z نیز در این سازه استفاده می گردد که توسط پیچ و مهره یا پیچ های سر ویفر گرد (خود حفاری) بهم وصل می شوند.

سازه ال اس اف (LSF) یک نمونه از سازه های سبک وزن می باشد که قابلیت کاهش وزن پایه ها سازه و همچنین اضافه کردن بلندای ساختمان و دهانه های بزرگتر  را دارند. سازه های ال اس اف (LSF) از ورق گالوانیزه سبک وزن ایجاد می گردد.

سازه LSF با ارائه راهکار های مقرون به صرفه و سریع و ایمن ، به سادگی در کنار ساختمان های سنتی قرار می‌گیرند و قابلیت تطابق با تمامی معماری های درخواست کارفرما را دارد، و از جمله مزیت های این سازه‌ها این است که زمان بسیار اندکی برای نصب و اجرای ساختمان نیاز است. در ادامه شرکت تجهیر بنای پارس اطلاعات جامع و کاملی از  درباره سازه ال اس اف در اختیار شما قرار می دهد.

مجری تخصصی سازه های فلزی سبک ال اس اف

 

سازه ال اس اف، جزو یکی از سازه‌های ساختمانی است که در مرحله اولیه آن باید یک طرح کلی برای مقاومت‌ ساختمان در برابر بلاهای طبیعی در نظر بگیرید و بر اساس آن‌ها ضخامت ستون‌ها و تیرها را تعیین کنید.

بعد از آن، طبق درخواست کارفرما ماکت کلی ساختمان را بسازید. در این طرح اولیه تمام راه‌های اتصالی تاسیسات، آب و گاز مشخص شده است. بعد از آن نوبت به پی‌ریزی ساختمان می‌رسد.

وقتی پی‌ریزی ساختمان انجام شد. تمام دیوارهای آن را توخالی می‌سازند و داخل آن‌ها با بتن پر می‌کنند. به طوری که به وسیله آن می‌توانید یک عایق خوبی را ایجاد نمایید.

بعد از آن که شما این مرحله از سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) را اجرا کردید باید پوشش‌های داخلی و خارجی آن را اجرا نمایید. در نهایت نیز سقف آن‌ها را نیز تمام کرده و تاسیسات را در ساختمان نصب کنید. حالا ساختمان LSF شما آماده بهره‌برداری است و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

قیمت هر متر مربع سازه LSF ( ال اس اف ) در سال ۱۴۰۳ به طور تقریبی با توجه به وضعیت نرخ ارز (جهت اسکلت بنا)، رقمی معادل ۲٫۸ میلیون تومان الی ۳٫۵میلیون تومان می باشد.

مجری تخصصی سازه های فلزی سبک ال اس اف

عوامل مختلفی در برآورد هزينه ساخت اسکلت فلزی يک پروژه ساختمانی موثر است. عوامل تعيين کننده هزينه ساخت اسکلت فلزی ساختمان به شرح زیر می باشد:

  1. قيمت خريد پروفیل آهن نسبت به نوع آهن ،ورق و اتصالات
  2. دستمزد اجرت و هزينه ساخت متناسب با شرايط کار و پروژه مربوطه
  3. وزن آهن آلات مصرفی بر اساس طراحی نسبت به نوع طراحی ساز

بابت مقایسه مخارج ساخت اسکلت فلزی و بتنی با LSF در پروژه های ساختمانی با در نظر گرفتن هزینه های متوسط و مشابه مثال زیر برای درک بهتر آورده شده است. این مورد مربوط به ساخت اسکلت فلزی می باشد:

  • 80 کیلو گرم آهن مصرفی در يک متر مربع بطور ميانگين
  • هزینه دستمزد ساخت هر کيلوگرم آهن مصرفی
  • هزینه ميانگين قيمت خريد هر کيلوگرم آهن مصرفی
  • در يک متر مربع 440.000= تومانkg 80×( 20.000+23.000)
آیتم مصرف سیمان مصرف فولاد هزینه تمام شده
سازه فولادی  11.5 تن 6 تن  3.500.000 تا 4.600.000 تومن ، بدون در نظر گرفتن هزینه فضای اشغال شده و بالاسری
سازه بتنی 20.5 تن 5 تن 3.300.000 تا 4.200.000 تومن ، بدون در نظر گرفتن هزینه فضای اشغال شده و بالاسری
سازه LSF 5.2 تن 3 تن 2.600.000 تا 3.100.000 تومن

 

مزایا سازه ساختمانی ال اس اف LSF

  1. سرعت بالای اجرا و نصب
  2. افزایش فضای مفید
  3. کیفیت خوب سازه
  4. سبکی سازه
  5. کیفیت بالای اتصالات سازه
  6. صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  7. حمل و نقل آسان
  8. بازیافت دوباره مصالح
  9. مقاومت و دوام بالا سازه در برابر تغییرات آب و هوایی
  10. اجرای آسان تاسیسات برقی و مکانیکی
  11. اجرای نماهای مختلف
  12. عایق‌های صوتی خوب
  13. مقاوم در برابر آتش‌سوزی

Lsf مانند دیگر سازه‌ها در مرحله اولیه به یک طرح شماتیک نیاز دارد. همچنین این سازه‌ها در برابر باد و زلزله مقاومت‌های زیادی دارند و قبل از ساخت و ساز باید این مقاومت‌ها تعریف شده باشند.


به عبارتی در طرح اولیه، ماکتی از ساختمان مورد نظر در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد. در طرح اولیه تمام راه‌های اتصالی آب، برق، فاضلاب به ساختمان تعیین می‌شود. بعد از این مراحل نوبت به پیریزی و اسکلت سازی می‌رسد.

ابتدا دیوارهای ساختمان توخالی ساخته می‌شوند سپس زمانی که برای ساخت به محل منتقل می‌شوند توسط بتن سبک پر می‌شوند.

بتن سبک می‌تواند یک عایق مناسب برای انرژی و صدا باشد. در مرحله بعدی پوشش‌های خارجی و داخلی سقف قرار می‌گیرند و در مرحله آخر نیز تاسیسات برقی، مکانیکی، درب و پنجره تکمیل می‌شوند.

یکسری استانداردها در ساخت سازه ال اس اف وجود دارند. امروزه به دلیل کیفیت مناسب این سازه‌ها و سرعت و مقاومت زیاد آنها در برابر عوامل طبیعی در بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن استفاده می‌شوند. در سال‌های اخیر این سازه‌ها جزء پراستفاده‌ترین و پرکاربردترین نوع سازه‌ها بوده‌اند.

  • طراحی ماکت و پلن اولیه برای تولید
  • نصب و اجرا

شماره تماس :

مهندس چشمه علایی: 09123399587

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

قیمت ال اس اف 1403

Call Now Button