پرش به محتوا

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

سازه ال اس اف Light Steel Framing (Lsf ) یا همان سیستم اسکلت فولادی سبک، یک سیستم ساختمانی است که برای اسکلت ساختمان‌های متوسط (یک تا ۵ طبقه) استفاده می‌شود. این سازه، یک سیستم ساختمانی مطلوب برای مهندسین عمران (از نظر ثقل و بار جانبی) است که در کشورهای توسعه یافته اجرا می‌شود.

 

سازه ال اس اف Lsf از مزایای قابل توجهی مانند کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش سرعت ساخت ساختمان، مقاوم در برابر زلزله و سایر آسیب‌های طبیعی، کاهش مصرف انرژی به دلیل عایق بندی دیوارها و …برخوردار است، که آن را به یک گزینه عالی برای ساخت و ساز در مقابل سایر سازه‌ها تبدیل می‌کند.

کاربرد های سازه ال اس اف

  • در ساختمان هایی که تا ۵ طبقه بوده و مسکونی هستند.
  • در مجموعه هایی که کاربری آموزشی و ورزشی دارند.
  • در کارخانجات و کارگاه هایی که کاربری صنعتی دارند.
  • به صورت نیم طبقه در مکان هایی که ارتفاع زیاد دارند، ساخته می شود.
  • در ساختمان هایی که قصد دارند طبقاتی را در پشت بام اضافه کنند.
  • در ساخت و ساز شهرک هایی مسکونی در کوتاه ترین زمان
  • در ساخت هر مکانی که محدودیت ساخت طبقاتی دارند.

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

اجزای سازه ‏ال اس اف (LSF)

در هر سازه ای که به روش ال اس اف تهیه می شود می توان بخش های زیر را یافت:

  • ورق های فولادی
  • صفحات تخته متشکل از گچ
  • لایه ای برای عایق های صوتی و حرارتی

فناوری اسکلت فولادی سبک یا به اصطلاح سازه ال اس اف  Lsf برای اولین بار در پاسخ به مجموعه‌ای از مسائل مشابه با مسائلی که مقاومت ساختمان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد، و سایر مسائل مشابه از جمله بهره وری پایین، کنترل کیفیت ضعیف و در دسترس بودن کم نیروی کار ماهر در ساختمان سازی، پدیدار شد.

ساختار اسکلت فلزی سبک (LSF) یا همان سازه ال اس اف یک سیستم ساختمانی سبک است که بر اساس افزایش تعداد اجزای باربر سیستم باربری سازه را امکان پذیر می‌سازد.

اساس کار در سیستم LFS توسط عناصر گل میخ ها و مسیرها شکل گرفته و اسکلت اصلی سازه ترکیبی از اجزای فولاد گالوانیزه نورد سرد شکل گرفته است.

از پروفیل های C ، U و Z در این سیستم استفاده می شود که توسط پیچ و مهره یا پیچ های سر ویفر (خود حفاری) بهم متصل می‌شوند.

سازه ال اس اف (LSF) مدلی از سازه های سبک وزن بوده که قابلیت کاهش وزن پایه های ساختمان به همراه اضافه کردن بلندای ساختمان را دارند. سازه های ال اس اف (LSF) از استیل های کم وزن ساخته می‌شوند.

این سازه ها با ارائه راهکار های کارآمد و مقرون به صرفه، به راحتی هر چه تمام تر در کنار ساختمان های قدیمی قرار می‌گیرند و با هر نوع مصالح و دکوراسیونی مطابقت دارند. و به عنوان یک نکته مهم این سازه‌ها زمان خیلی کمی را جهت نصب و اجرای ساختمان صرف می‌نمایند.

این مدل از سازه‌های ساختمانی، سازه‌های از پیش ساخته شده و سبکی هستند که بر اساس طرح داخلی ساختمان‌ها در کارخانه‌ها تولید می‌شوند.

این سازه‌ها با استفاده از انواع پیچ و سرمته‌ای و همچنین بولت‌ها و سایر انواع اتصالات نصب، در محل اصلی ساختمان در حال ساخت، نصب می‌شوند. سازه‌های ال اس اف معمولاً از انواع ورق‌های گالوانیزه شده و همچنین پروفیل

عایق‌های صوتی و حرارتی بسیار قوی

ضمناً از عایق‌های صوتی و حرارتی بسیار قوی در درون دیوار استفاده می‌شود تا اتلاف انرژی، که مشکل بزرگی در ساختمان‌های معمولی است، به حداقل برسد.

از سازه LSF می توان برای ساخت ویلای پیش ساخته ، ساختمان اداری، ساختمان مسکونی، هتل، رستوران، دانشگاه و هر نوع ساختمان دیگری استفاده کرد. فقط در تعداد طبقات محدودیت وجود دارد.

چنانکه در ابتدای این نوشتار اشاره شد، استفاده از سازه های سبک و سازه LSF در سطح جهان رشد زیادی داشته و هم اکنون در کانادا، هلند، استرالیا، انگلیس و سایر کشورهای پیشرفته از این نوع سازه در ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

این امر به سبب آن است که سازه LSF از مزایای متعددی، از جمله سرعت در ساخت و خطر کم در برابر زلزله برخوردار است. سایر مزایای این نوع سازه در ادامه مورد بحث قرار خواهند گرفت.

مزایای سازه های فولادی گالوانیزه نورد سرد شده LSF:

وزن کم

سادگی در پیش ساختگی

امکان تولید انبوه

کیفیت

یکنواختی

مقاومت و استحکام مکانیکی بالا

عدم تاخیر ناشی از شرایط جوی در ساخت و نصب سازه

حمل ونقل اقتصادی

نصب سریع وآسان

دقت بالا در اجرای جزئیات

قابلیت بازیافت مصالح

عدم قابلیت اشتعال

مقاومت بالا در برابر پوسیدگی وحمله موریانه ها

عدم نیاز به قالب بندی

عدم وجود افت وخزش در دماهای محیطی

گفته شد که سازه LSF به نسبت سایر سازه‌ها از مزایای بسیاری برخوردار است

به عنوان مثال، به سبب وزن کم این سازه‌ها (۳۰ درصد وزن سازه‌ی ساختمان‌های معمولی) خطر ناشی از زلزله نیز بسیار کم‌تر است.

و یا سرعت ساخت ساختمان‌هایی که با سازه ال اس اف ساخته می‌شوند بسیار بالاست و این خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی است که نمی‌خواهند سرمایه‌ی خود را به مدتی طولانی برای ساخت یک ساختمان معمولی صرف کنند.

در بالا به این نکته اشاره شد که هدر رفتن انرژی در ساختمان‌های ساخته شده با سازه ال اس اف کمتر از ساختمان‌های معمولی است و این به معنای آن است که در دراز مدت سود بسیاری عاید ساکنِ ساختمان می‌‌شود چرا که صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی می‌شود و این امر خود را در قبض گاز نشان می‌دهد.

برای ساختمان‌هایی که قرار است از سازه LSF ساخته شوند کم‌تر محدودیتی برای طراحی وجود دارد و دست مهندس جهت طراحی یک نقشه‌ی خاص و منحصر به فرد بازتر از زمانی است که بخواهد برای یک ساختمان معمولی نقشه طراحی کند.

سازه LSF در هر فصلی و در هر آب و هوایی قابلیت نصب در محل را دارد و این خود از مزایای این نوع سازه به شمار می‌رود (می‌دانید که سازه LSF در کارگاه یا کارخانه ساخته می‌شود و پس از ساخت به محل نصبِ منتقل شده و نصب می‌گردد).

مزایای سازه LSF

از دیگر مزایای سازه LSF می توان به استفاده از دیوارهای خشک در آن به نسبت دیوارهای تر در ساختمان‌های معمولی اشاره داشت.

در ساختمان‌های معمولی استفاده از دیوارهای تر می‌تواند معایبی همچون سنگین بودن و نتیجتاً جذب نیروی زلزله‌ی بیش‌تر، آلودگی زیاد به هنگام ساخت و تخریب و همچنین وجود ضایعات زیاد که پس از استفاده از مصالح باقی می ماند را به همراه داشته باشد. اما در عوض، ساختمان‌هایی که از سازه LSF در آن‌ها استفاده می‌شود از دیوارهای خشک برخوردارند که این دیوارها نیروی زلزله‌ی کمتری را جذب می‌کنند و هم‌چنین هیچ گونه آلودگی و ضایعات به همراه ندارند. افزون بر این با سرعت بسیار زیادی نیز نصب می‌شوند.

با این حال برخی نکات منفی نیز در ارتباط با سازه ال اس اف وجود دارد

به عنوان مثال، در این سازه برای ابعاد دهانه محدودیت وجود دارد و همچنین تخصص بیشتری برای اجرای این سازه ها مورد نیاز است.

مورد بعدی، محدودیت در تعداد طبقات برای این نوع سازه ها است.

طراحی محاسبات سازه و فروش سازه های LSF&CFS توسط شرکت تجهیز بنا

تجهیز بنا مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی  (Lightweight Steel Framing) با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال ۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

با ما به رویاهایتان نزدیکتر شوید

طراح، سازنده و مجری سازه‌های سبک فولادی (ال اس اف)

طراحی , مشاوره و نصب مزارع خورشیدی

انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد

ساخت اضافه اشکوب در ۶۰ روز

ساخت ویلای مدرن در ۹۰ روز

طراحی ، محاسبات وفروش سازه های LSF & CFS

تماس با ما  :

۵-همراه مهندس چشمه علائی :۰۹۱۲۳۳۹۹۵۸۷

 

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

ساخت فوری ویلا با ال اس اف

Call Now Button