پرش به محتوا

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

برای ساخت یک سازه نکات و عوامل زیادی تاثیر دارد و هزینه ساخت یک سازه با دیگر سازه متفاوت است البته درنظر بگیرید که عواملی وجود دارند که بر قیمت سازه تاثیر دارند. در این مطلب می خواهیم بعضی از عواملی  که در تعیین هزینه نهایی سازه ال اس اف تاثیر دارد را به طور کامل بررسی کنیم.


مشخص است که اصلی ترین عامل در تعیین هزینه سازه ال اس اف،  وزن سازه و میزان فولاد مصرفی برای ساخت ان سازه است. عوامل دیگری هم بر قیمت سازه تاثیر دارند.

عواملی مثل: کاربری و مشخصات عمومی ساختمان،  موقعیت مکانی پروژه، دستمزدهای اجرا، نوع معماری متناسب نقشه ساختمان ال اس اف، پیچ ها و لوازم مصرفی نصب…

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

1.میزان فولاد مصرف

برای ساخت یک سازه ال اس اف، میزان مواد مصرفی و نوع و کیفیت آن مصالح، مهم ترین عامل تعیین قیمت آن سازه است.

۲. مشخصات عمومی

مشخصات کلی و عمومی سازه بر قیمت سازه ی ال اس اف تاثیر به سزایی دارد  مشخصاتی مثل: افزایش حجم کلی پروژه، مساحت زیربنا و تعدا طبقات سازه ال اس اف.

توجه کنید در ساختمان های دو یا سه طبقه ویا بیشتر، از آنجا که، طبقات زیر علاوبر بارهای طبقه خود، باید نیرو وبار وارد شده از طبقات دیگر را تحمل و منتقل کند پس نیاز به مقاطع مستحکم تر و متراکم تری است تا بتوانند وزن کل سازه را تحمل کنند که این امر  باعث افزايش نیانگین وزن سازه در هر متر مربع برای کل ساختمان می شود.

۳. کاربری ساختمان

کاربری ساختمان عامل دیگری است که بر قیمت سازه ال اس اف تاثیر زیادی دارد، یعنی بسته به این که آن سازه مسکونی، تجاری، صنعتی و یا اداری باشد نیاز های متفاوتی دارند چراکه شرایط متفاوتی دارند.  مثلا ساختمان های صنعتی باید مقاوم باشند ویا ساختمان های اداری باید تعداد اتاق های بیشتری نسبت به دیگر ساختمان ها داشته باشند و…..

ساختمان های مسکونی باید واحد های از هم جدا داشته باشند، امنیت داشته باشند و همچنین تاسیسات مخصوص ساختمان را هم داشته باشند(یعنی داشتن امتیاز آب وبرق وگاز مجزا)و…..  مهم ترین نکته درمورد ساختمان های صعنتی این است که این ساختمان ها باید با دستگاه هایی  که در ان ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، سازگاری لازم را داشته باشند.کاربری ساختمان همچنین بر شکل معماری ساختمان هم تاثیر دارد.

۴.اجرای سازه روی بام

ساختن سازه یا همان طبقه ی اضافه روی پشت بام شرایط خاص خود را دارند و از آنجاییکه این طبقه ممکن است مدت هابعدتر از ساخت کامل خود ساختمان ساخته شود باید طوری باشد که وزن زیادی نداشته باشد چرا که فونداسیون آن ساختمان فقط مناسب همان تعداد طبقات از قبل ساخته شده است و تحمل وزن اضافه تری را ندارد پس باید سازه سبکی انتخاب شود بنابراین سازه فولاد سرد نورد یکی از یکی از بهترین سازه ها برای ساخت طبقه ای اضافه روی پشت بام است. ال اس اف یکی از سازه های مورد تایید شهرداری برای ساختن طبقه ی اضافه است.

مراحل اجرای سازه ال اس اف

در اجرای این سازه ها،بخش عمده ی کار(حدود ۶۰_۷۰درصد) به طراحی و تولید مربوط می شود که بصورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست در کارخانه انجام می پذیرد،۳۰ الی ۴۰ درصد باقی مانده ی کار که مربوط به بخش اجرایی است به عوامل مختلفی بستگی دارد از قبیل:

۱٫دانش وتکنولوژی شرکت مجری

۲٫آشنایی کامل با استانداردها و الزامات اجرایی مربوطه

۳٫تجربیات شرکت مجری

۴٫داشتن مهندسین کارآزموده و متخصص و کارگران مجرب و آموزش دیده

۵٫شناخت درست مجری نسبت به مصالح و متریال مدرن در کار

۶٫استفاده از ابزار و ماشین آلات مخصوص و …

 

از مزایای سازه ال اس اف و دلایل برتری آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بسیاری از مصالح مورد استفاده در این سازه قابل بازیافت می باشند.
  • وزن کل ساختمان در مقایسه با سیستم بتن مسلخ ۷۰ درصد و در مقایسه با سیستم فلزی ۶۰ درصد کاهش می یابد.
  • قابلیت تولید و مونتاژ در کاخانه جات است که این امر سبب سرعت بالا در برپایی سازه می باشد. این سرعت تا ۲/۵ برابر سریع تر از اجرای سیستم سنتی می باشد.
  • اجرای ساده تاسیسات الکتریکی و مکانیکی به خاطر وجود سوراخ های پیش بینی در پروفیل های دیوار
  • میزان برش پایه نسبت به سیستم بتن مسلح ۵۵ درصد و نسبت به سیستم فلزی ۳۸ درصد کمتر است.
  • قابلیت ترکیب سیستم سازه ال اس اف با دیگر سیستم ها
  • آسان بودن حمل و نقل به مناطق صعب العبور
  • کاهش هزینه انرژی و عایق بندی
  • امکان اجرای پروژه در تمامی فصول و در شرایط اقلیمی مختلف
  • عایق صوتی و حرارتی خوب و دارای استاندارد و ضوابط ضد آتش

 

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

عوامل موثر در قیمت سازه ال اس اف

Call Now Button