پرش به محتوا

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

طراحی محاسبات و اجرای تخصصی اضافه بنا (اضافه اشکوب)

اضافه بنا با سازه ال اس اف: مزایا و معایب و نکات مهم

اضافه بنا با سازه ال اس اف: مزایا و معایب و نکات مهم ، اضافه بنا یا افزایش طبقات، راه حلی برای افزایش فضای مفید در ساختمان‌های موجود است. در سال‌های اخیر، استفاده از سازه‌های ال اس اف (Light Steel Framing) برای اضافه بنا به دلیل مزایای متعددی مانند سرعت ساخت بالا، وزن کم، مقاومت مناسب و عایق‌بندی حرارتی و صوتی، رواج پیدا کرده است.

مزایای اضافه بنا با سازه ال اس اف

  • سرعت ساخت بالا: به دلیل پیش‌ساخته بودن قطعات سازه ال اس اف، سرعت ساخت اضافه بنا با این روش به طور قابل توجهی بالا است.
  • وزن کم: وزن سازه ال اس اف به طور قابل توجهی کمتر از سازه‌های سنتی مانند بتن و آرماتور است. این امر باعث کاهش بار مرده ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر زلزله می‌شود.
  • مقاومت مناسب: سازه‌های ال اس اف در برابر زلزله و باد مقاومت بالایی دارند.
  • عایق‌بندی حرارتی و صوتی: سازه‌های ال اس اف به دلیل استفاده از عایق‌های مناسب، عایق‌بندی حرارتی و صوتی بسیار خوبی دارند.
  • قابلیت اجرا در شرایط مختلف: سازه‌های ال اس اف را می‌توان در شرایط مختلف آب و هوایی و در زمین‌های با محدودیت فضا اجرا کرد.

اضافه بنا ال اس اف

 

نکات مهم در اضافه بنا با سازه ال اس اف

  • قبل از شروع اضافه بنا، باید از استحکام سازه موجود اطمینان حاصل کرد.
  • طراحی و اجرای سازه ال اس اف باید توسط مهندسان و متخصصان مجرب انجام شود.
  • از مصالح باکیفیت و مرغوب در ساخت سازه ال اس اف استفاده شود.
  • به ضوابط و مقررات ملی ساختمان توجه شود.

مقایسه سازه ال اس اف با سازه‌های سنتی:

ویژگی سازه ال اس اف سازه‌های سنتی
سرعت ساخت بالا پایین
وزن کم زیاد
مقاومت در برابر زلزله بالا متوسط
عایق‌بندی حرارتی و صوتی خوب متوسط
هزینه اولیه بالا متوسط
نیاز به تخصص بالا متوسط
محدودیت در ارتفاع دارد ندارد

مراحل اضافه بنا با سازه ال اس اف

  1. مشورت با مهندس سازه: اضافه بنا با سازه ال اس اف: مزایا و معایب و نکات مهم ،قبل از شروع هر کاری، باید با یک مهندس سازه مشورت کرد تا از استحکام سازه موجود برای اضافه بنا اطمینان حاصل شود. مهندس سازه همچنین می‌تواند در انتخاب نوع سازه ال اس اف و طراحی آن به شما کمک کند.
  2. طراحی سازه: طراحی سازه ال اس اف باید توسط مهندسان و متخصصان مجرب انجام شود. در طراحی سازه باید به عواملی مانند بارهای وارده بر سازه، ابعاد و هندسه سازه، نوع مصالح و … توجه کرد.
  3. اجرای سازه: اجرای سازه ال اس اف باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. در اجرای سازه باید به ضوابط و مقررات ملی ساختمان توجه کرد.
  4. نظارت بر اجرا: در طول مراحل اجرا، باید توسط مهندس ناظر بر کیفیت کار نظارت شود.

موارد استفاده از سازه ال اس اف در اضافه بنا:

  • اضافه کردن طبقه به ساختمان‌های موجود
  • افزایش مساحت واحدهای مسکونی یا تجاری
  • ساخت بالکن یا تراس
  • ساخت ویلای دوبلکس
  • ساخت سازه‌های موقت

اضافه بنا یا اشکوب با سازه ال اس اف

اضافه بنا با سازه ال اس اف:

مزایا و معایب و نکات مهم ، به ساخت طبقه اضافی در اصطلاح اضافه کردن اشکوب می گویند. برای ساخت طبقه اضافی نیاز به دریافت مجوز طبقه اضافه از شهرداری ها است. اضافه اشکوب نیاز به مجوز دارد؛ اگر توسط مالک و سازنده دریافت مجوز طبقه اضافه از شهرداری صورت نپذیرد ساخت و ساز غیر مجاز است.

پس بنابراین شهرداری مقابل این ساخت و ساز غیر مجاز می ایستد لذا قبل از شروع هرکاری مراحل قانونی آن را باید طی نمایید که البته تیم ال اس اف پردیس در این رابطه و در رابطه با ساخت و ساز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

تبعات ساخت غیر مجاز

مهمترین عکس العملی که شهرداری در مقابل ساخت طبقه اضافی انجام می دهد متوقف کردن پروژه ساخت و ساز غیر مجاز در هر مرحله ای از ساخت است. سپس اقدام به تخریب می نماید؛ در نتیجه برای اینکه در دردسر این مشکلات قرار نگیرید بهتر است وقتی به فکر ساخت طبقه اضافی افتادید مراحل قانونی و اداری آن را طی کنید.

اضافه بنا با سازه ال اس اف:

مزایا و معایب و نکات مهم ، نخستین گام در طراحی اسکلت سازه است که برای آن به پلان معماری ساختمان نیاز است. از نرم افزارهای مخصوص برای طراحی اسکلت سازه استفاده می کنند و براساس استانداردها طراحی صورت می گیرد.

مسیر انتقال تمامی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و برق نیز در این طراحی مشخص می شود. همچنین همه سوراخ های اتصال بر فوندانسیون و پانچ محل اتصال سازه ها در طراحی مشخص است تا زمان اجرا سرعت آن بالا برود.

مرحله دوم فوندانسیون؛ اصلی ترین مرحله ساخت به حساب می آید که در سازه های ال اس اف به شکل نواری است و تا حد زیادی به نقشه اولیه بستگی دارد. فوندانسیون باید بر اساس طراحی اسکلت ریخته شود و هر جایی که دیوار هست باید پی ریخته شود تا دیوار بر روی آن قرار بگیرد. نوع آرماتور مورد استفاده در فوندانسیون به تعداد طبقات و باری که بر روی آن می آید وابسته است.

مرحله سوم دیوار؛ در سازه های پیش ساخته شده، اضافه بنا و اضافه اشکوب با ال اس اف بر اساس محاسبات صورت گرفته به شکل دقیقی ساخته می شوند. دیوارها اصلی ترین بخش سازه است بار سازه عمدتا بر روی دیوارها است. دیوارها در سازه های LSF به صورت توخالی ساخته می شود و این فاصله خالی با عایق پر می شود.

در سازه ال اس اف سقف اضافه اشکوب به دو شکل صاف و شیب دار وجود دارد، شما می توانید هر کدام را که بخواهید اجرا کنید. در سقف شیب دار شما نیازی به زیر سازی ندارید و تنها پوشش سقفی را نصب می کنید اما برای اجرای سقف صاف به زیرسازی نیاز است. معمولا در سازه پیش ساخته ال اس اف از عایق پلی استایرن تخت با دانسیته ۸۰ استفاده می شود زیرا این نوع عایق بسیار کارآمد است و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

 

اضافه بنا با سازه ال اس اف: مزایا و معایب و نکات مهم ، اضافه بنا با سازه ال اس اف راه حلی مناسب برای افزایش فضای مفید در ساختمان‌های موجود است. این روش مزایای متعددی دارد، اما باید به معایب و نکات مهم آن نیز توجه کرد. قبل از تصمیم‌گیری برای اضافه بنا با سازه ال اس اف، باید با یک مهندس سازه مشورت کرد و از مزایا و معایب آن به طور کامل آگاهی پیدا کرد.

همه چیز درباره سازه ال اس اف

تماس با ما:

 دپارتمان فروش و مشاوره  خانم مهندس آریا: 09011020200

دپارتمان فروش و مشاوره آقای مهندس اسماعیلی: 09354030200

دپارتمان طراحی مشاوره اجرا سازه های ال اس و اضافه بنا (اضافه اشکوب) مهندس فیض آبادی: 09023399587

تلفن ثابت: 02122193493 02122193494

 

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

اضافه بنا ال اس اف

Call Now Button